برنامه وحشتناک حزب الله برای سرزمین‌‎های اشغالی

تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است ماجراجویی رژیم اسرائیل سبب می شود مقاومت لبنان همه سرزمین های تحت کنترل این رژیم را به طور کامل ویران سازد، به نحوی که پس از آن دیگر خبری از اسرائیلی ها نخواهد بود که بتوانند این ویرانی ها را بازسازی کنند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات لبنان با بیان اینکه شرایط جنوب لبنان حساس است، گفت: سوالاتی درباره عکس العمل رژیم اسرائیل مطرح می شود که آیا واکنش این رژیم محدود خواهد بود یا گسترده؟ فعلا چیزی رخ نداده که اسرائیلی ها بخواهند واکنش نشان دهند. آنها در حال بهانه تراشی هستند. غزه، مصر و دروزی ها و کرانه باختری و عرب ها هیچ گاه برای اسرائیلی ها مهم نبوده اند. قانون تبعیض نژادی اسرائیلی می گوید سرزمین های فلسطین تنها برای یهودیان است و غیر از یهودیان باید همه را از این سرزمین ها اخراج کرد.

وی معتقد است که شهروندان مجدل الشمس هیچ گاه برای اسرائیلی ها مهم نبوده اند. اسرائیل در حالی به بهانه گیری خود ادامه می دهد که واقعه هفته گذشته هیچ ارتباطی با حزب الله نداشت و ماهواره های روسیه هم نشان داده اند موشکی از سوی لبنان شلیک نشده است. ضمن آنکه ساکنان مجدل الشمس نیز هیچگاه نپذیرفته اند شهروند اسرائیلی باشند. اقدام اسرائیل علیه لبنان به منزله نادیده گرفتن حاکمیت این کشور عربی است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آن در این زمینه نقش دارند و هزینه سنگینی را هم پرداخت خواهند کرد.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: اسرائیلی ها ۱۰ ماه است که در غزه سرگرم نسل کشی هستند و تا به حال نتوانسته اند به جز کشتار مردم کاری را از پیش ببرند. باید در برابر اقدامات غیرقانونی اسرائیل عکس العمل نشان داد. نتانیاهو نمی تواند جنگ فرسایشی در الجلیل، شمال فلسطین و سایر مناطق را تحمل کند. در نهایت این جنگ رژیم اسرائیل را ویران خواهد کرد. تاکنون هم جنگ فرسایشی رژیم اسرائیل را از نظر مادی و معنوی ورشکست کرده است.

وی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در هفته های اخیر تصریح کرد: اگرچه گالانت ادعا کرده است بیروت را ویران و به غزه دوم تبدیل خواهد کرد اما حزب الله و مقاومت اسلامی هرگز ترسی به دل راه نمی دهند. بیروت شهری نیست که به غزه دوم تبدیل شود. بلکه مقاومت لبنان می تواند تل آویو، حیفا و همه شهرهای اشغال شده فلسطین را مانند غزه ویران کند. علت آن است که حزب الله دارای سلاح های مدرنی است و سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در یکی از سخنرانی های خود گفت این گروه تاکنون تنها بخش کوچکی از سلاح های خود را مورد استفاده قرار داده است.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: به نظر من اگر رژیم اسرائیل جنوب لبنان را هدف قرار دهد هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد. لبنان پیش از این، بندر بیروت و ضاحیه جنوبی این کشور را پس از ویرانی، بازسازی کرده است و می تواند بار دیگر این کار را انجام دهد. اما اگر موشک هایی از لبنان به سوی سرزمین های اشغالی شلیک شوند و قدس، حیفا، تل آویو، عکا و ... هدف بگیرند دیگر خبری از اسرائیلی ها نخواهد بود که بتوانند این ویرانی ها را بازسازی کنند.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =